Podrška pacijentima
Uvod
Od marta 2015. godine ORS je započeo sa projektom Podrška pacijentima, uz podršku Instituta za reumatologiju. Od tada, projekat se proširio na još 2 centra. Naši Pomoćnici pacijentima su:- U Institutu za reumatologiju u Beogradu, Darinka Jovanović - tel. 0603344692
- U Specijalnoj bolnici za reumatske bolesti “Jodna banja”, Ljiljana Jasnić - tel. 0603344672
- U Kliničkom centru Kragujevac, Gordana Matić - tel. 0603344628
Ciljevi projekta
- Da pomogne pacijentima koji su na terapiji biološkim lekovima, pružanjem informacija i savetovanjem, koje su u skladu sa ovlašćenjima pomoćnika pacijenata
- Da podstakne pacijente da redovno i pravilno primenjuju propisanu terapiju
- Da podstkne pacijente da dođu sa traženom dokumentacijom na zakazani pregled
- Da zabeleži nedoumice i pitanja, koja pacijenti imaju vezano za biološku terapiju
- Da se olakša komunikacija između pacijenata i zdravstvenog osoblja.
Opis projekta
Predstavljanje pomoćnika (medijatora) - upoznavanje sa svim pacijentima koji već primaju biološku terapiju i sa svakim novim pacijentom koji tek počinje lečenje biološkom terapijom (u saradnji sa sestrama koje rade u biološkim ambulantama)
Svi pacijenti moraju imati kontakt telefon I e-mail adresu od svog helper-a (u zavisnosti od načina na koji svaki pacijent može komunicirati I njihovog dogovora)
Vreme kada pacijenti mogu pozivati helpera 8.00-12.00 h
Za svakog pacijenta treba uraditi po dva dnevnika od kojih će jedan biti kod pacijenta, a drugi kod helper-a gde će se upisivati vrednosti svih izmerenih indexa I laboratorijske analize nakon svakog dolaska.
Helper treba svakog pacijenta obavestiti i podsetiti 3 dana ranije kada treba doći u svoju zdravstvenu ustanovu i proveriti sa pacijentom da li je dobio uput i da li ima nekih problema?
Ukoliko ima nekih problema, dužan je obavestiti sestru kako bi rešili postojeći problem i nakon toga treba obavestiti pacijenta šta treba da uradi.
Sestra nakon dogovora sa ordinirajućim lekarom obaveštava pomoćnika o datumima planiranih konzilijuma i helper treba obavestiti svakog pacijenta kada treba doći na konzilijum i u koliko sati.
Helper treba svakog pacijenta pozvati na 7,15,30 dana i 6 meseci (period kada trebaju primiti drugu dozu leka) i proveriti da li su primili terapiju i da li imaju nekih problema.
Pacijenti se za sve svoje probleme u vezi terapije obraćaju helper-u koji pristupa rešavanju problema. Sva pitanja koja su vezana za njihovu bolest (a koja su hitna i ne mogu sačekati sledeću posetu pacijenta doktoru), pacijenti upućuju pomoćniku, koji je dužan da pita pacijentovog ordinirajućeg lekara i u što kraćem vremenskom periodu odgovori pacijentu.
Izveštaj iz Beograda 2018. godine. Izveštaj iz Novog Sada 2018. godine.Pomoćnici pacijentima u akciji